سخنان رهبری درباره ظهور

راهنمای مطالعه

 سخنان رهبری درباره ظهور و امام زمان (عج) در دیدار مردم قم

گزیده‌ای از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ ای را درباره ی «انتظار فرج» و «وظیفه ی منتظران» در این بخش منتشر کرده ایم.

سخنان رهبری درباره ظهور در دیدار با مردم شریف قم، که اشاره به خصوصی در موضوع مهدویت داشته و فرمودند:

قبل از فرج، آسایش و راحت طلبی و عافیت نیست!

شما جوانان عزیز که در آغاز زندگی و تلاش خود هستید، باید سعی کنید تا زمینه را برای آن چنان دورانی آماده کنید، دورانی که در آن، ظلم و ستم به هیچ شکلی وجود ندارد، دورانی که در آن، اندیشه و عقول بشر، از همیشه فعالتر و خلاقتر و آفریننده تر است، دورانی که ملتها با یکدیگر نمی جنگند، دستهای جنگ افروز عالم همانهایی که جنگهای منطقه ای و جهانی را در گذشته به راه انداختند و می اندازند دیگر نمی توانند جنگی به راه بیندازند، در مقیاس عالم، صلح و امنیت کامل هست، باید برای آن دوران تلاش کرد.

قبل از دوران مهدى موعود، آسایش و راحت‌طلبى و عافیت نیست. در روایات، «والله لتمحصن» و «والله لتغربلن» است، به شدت امتحان می شوید، فشار داده می شوید. امتحان در کجا و چه زمانی است؟ آن وقتی که میدان مجاهدتی هست. قبل از ظهور مهدی موعود، در میدانهای مجاهدت، انسانهای پاک امتحان می شوند. در کوره های آزمایش وارد می شوند و سربلند بیرون می آیند و جهان به دوران آرمانی و هدفی مهدی موعود (ارواحنا فداه) روزبه روز نزدیکتر می شود، این، آن امید بزرگ است، لذا روز نیمه شعبان، روز عید بزرگ است.

سخنان رهبری درباره ظهور

زمینه ظهور را باید با حاکمیت قرآن و اسلام آماده کرد.

انتظار، یعنی دل سرشار از امید بودن نسبت به پایان راه زندگی بشر.

ممکن است کسانی آن دوران را نبینند و نتوانند درک کنند – فاصله هست – اما بلاشک آن دوران وجود دارد؛ لذا تبریک این عید – که عید امید و عید انتظار فرج و گشایش است – درست نقطه‌ ی مقابل آن چیزی است که دشمن میخواهد به وجود بیاورد.
ما آن وقتی میتوانیم حقیقتاً منتظر به حساب بیاییم که زمینه را آماده کنیم. برای ظهور مهدی موعود(ارواحنافداه) زمینه باید آماده بشود؛ و آن عبارت از عمل کردن به احکام اسلامی و حاکمیت قرآن و اسلام است.

اولین قدم برای حاکمیت اسلام و برای نزدیک شدن ملت های مسلمان به عهد ظهور مهدی موعود (ارواحنافداه و عجل‌الله‌فرجه)، به‌وسیله‌ ی ملت ایران برداشته شده است؛ و آن، ایجاد حاکمیت قرآن است.

 

بیانات در دیدار مردم قم ۱۳۷۰/۱۱/۳۰

واتساپ
تلگرام
توییتر
پرینت
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

85 − = 77