انتظار، زندگی مهدوی و سبک زندگی منتظرانه

راهنمای مطالعه

انتظار، زندگی مهدوی و سبک زندگی منتظرانه

انتظار، زندگی مهدوی و سبک زندگی منتظرانه مجموعه ای نظام‌مند از فعالیت هاست که از بینش ها، گرایش ها و کنش های اشخاص برمی خیزد.

مقام معظم رهبری تاکیید می کند که «رفتار اجتماعی و سبک زندگی، تابع تفسیر ما از زندگی است. هدف زندگی چیست؟ هر هدفی که ما برای زندگی معین کنیم، به طور طبیعی، متناسب با خودش، یک سبک زندگی برای ما به همراه دارد».

نکته مهمی که باید به آن توجه داشت، این است که ما به عنوان منتظر، در دوران غیبت، وظیفه داریم به تعالیم دین عمل کنیم؛ تا آن موعودی که منتظرش هستیم، بیاید. علاوه بر این وظایف، به عنوان شیعه منتظر در دوران غیبت، باید به این باور رسیده باشیم که امام مهدی(عج)، با وجود غیبت ظاهری، امام، حی و حاضر و شاهد بر اعمال ماست و آن حضرت یک تکالیفی از ما می خواهد که باید به آن عمل کنیم.

شیوه ‌ای از زندگی اسلامی که بر محور انتظار حضرت مهدی موعود(عج) شکل گرفته و از آن به «سبک زندگی منتظرانه» یاد میشود از بهترین سبک‌ های زندگی است که محبین حضرت حجت سعی در پیاده کردن آن در طول زندگی خود داشته و ما در این بخش به آن اشاره ‌ای کوتاه کرده ‌ایم.

انتظار، زندگی مهدوی و سبک زندگی منتظرانه
ماه کامل

انتظار، زندگی مهدوی و سبک زندگی منتظرانه

بزرگترين فضيلت سبک زندگی منتظرانه آن است كه خود حضرت مهدی(عج) چنين رويكردی را در زندگی برگزيده و بيش از هزار سال با چنين سبکی زندگی می‌ كند؛ زيرا ما در ادعيه و زيارات حضرت بقيه‌الله ايشان را از طرفی مجاهد و از طرفی منتظر ظهور خودشان، معرفی می‌ كنيم. 

بنابراين اگر بخواهيم از جنبه الگويی نيز به اين امر بنگريم و به انسان كاملی كه جانشين خدا و هادی انسان‌ ها در زمين است تاسی بجوييم، زندگی مطلوب و سعادت بخش در عصر غيبت، زندگی بر محور انتظار يا همان سبک زندگی منتظرانه است. 

در این بخش به انتظار، زندگی مهدوی و سبک زندگی منتظرانه می بردازیم.برای دریافت آگاهی بیشتر مقالات بعدی را مطالعه نمایید.

منبع:

سبک زندگی منتظرانه، حسن ملايی، نشر تخصصی مهدويت، ص ١٣ و ۱۴

واتساپ
تلگرام
توییتر
پرینت
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

+ 75 = 83