جهان پس از ظهور

راهنمای مطالعه

دنیا پس از ظهور منجی چگونه می شود؟ ـ بخش دوم

جهان پس از ظهور

در این بخش از دنیا پس از ظهور منجی چگونه می شود؟ به یکی از مهم‌ترین سوالات افراد که این است که جهان پس از ظهور چگونه خواهد بود؟ می پردازیم:

افراد جامعه آرمانی، در مسیر سعادت و کمال حقیقی خود گام بر می‌دارند و تلاش می‌کنند تا هدف اصلی خود را ذیل چهار گزینه زیر محقق سازند:

  1. ارتباط فرد با خدای متعال
  2. ارتباط فرد با خود
  3. ارتباط فرد با طبیعت
  4. ارتباط فرد با انسان‌های دیگر

جامعه آرمانی تنها یک بار و آن هم در برهه‌ای مهم از تاریخ (نزاع پایانی حق و باطل) به دست پرتوان حضرت مهدی(عج) تحقق یافته و پیروزی و فرج را برای صالحان و شایستگان به ارمغان خواهد آورد؛

چنان که پیامبر اسلام (ص) می فرماید:

” ای گروه مردم! بر شما بشارت‌باد به فرج، همانا وعده الهی حق است و تخلف نمی پذیرد و حکم او بر نمی‌گردد؛ او آگاه و حکیم است و به درستی پیروزی خداوند نزدیک است.”

پیامبر اکرم(ص) به طورکامل و جامع درباره حضرت مهدی‌(عج) و جامعه آرمانی موعود، صحبت فرموده و در روایات فراوانی، به ویژگی‌ها و خصوصیات، شرایط و بایستگی‌هایدولت کریمه مهدوی و رهبر آن اشاره کرده است.

آن حضرت به صراحت و روشنی از ظهور و قیام مهدی (عج) خبر داده که جهان را لبریز از عدل و داد می کند و اهداف والای دین اسلام را تحقق می بخشد.

ظهور حضرت در پایات تاریخ قطعی و ثابت است.

او برانگیخته می شود تا ظلم و ستم را از میان بر می دارد و ریشه تباهی را بخشکاند.

پیامبر اکرم (ص) در روایتی، پایان و اختمام جهان و دین را به دست حضرت مهدی (عج) دادند؛ چنان که آغاز آن با اهل بیت بوده است.

جهان پس از ظهور
جهان پس از ظهور

از امام علی(ع) نقل شده است:

“گفتم: ای رسول خدا! آیا مهدی آخرالزمان، از ما آل محمد است یا از غیر ما؟

فرمود: نه، بلکه از ماست. خداوند به وسیله او دین را ختم می‌کند، چنان که با ما شروع کرده است و به وسیله‌ی ما مردم از شرک نجات پیدا می‌کنند.”

رسول خدا به حضرت علی (ع) فرمودند:

“امامان بعد از من دوازده تن هستند. نخستین آنها تو هستی ای علی و آخرینشان، قائم است؛ کسی که خداوند به دست او مشرق و مغرب عالم را فتح می‌کند.”

این بشارت و وعده الهی، به اندازه‌ای حتمی و یقینی است که حتی اگر یک روز به قیامت مانده باشد، تحقق خواهد یافت و بشر به آرزوی دیرینه خود خواهد رسید.

در روایات داریم:

“اگر فقط یک روز از عمر دنیا باقی مانده باشد، خداوند آن روز را چنان طولانی می‌کند که مردی از از فرزندان من را برانگیزد. نامش از نام من است؛ زمین را پر از عدل و داد خواهد کرد، چنان که از ستم و ظلم پر شده باشد.”

مهمترین و فراگیرترین انگاره‌ها در در روایاتی که مربوط به پس از ظهور است، آکنده شدن جهان از عدل و دادگری به دست حضرت مهدی(عج) است، به طوری که دیگر نشانی از ظلم و ستمگری نخواهد بود و بشر از تمام ظرفیت‌ها و نعمت‌های خداوندی آزادانه بهرمند خواهد شد؛ امری که در هیچ برهه‌ای از زمان اتفاق نیفتاده است؛

“روزها و شب‌های عالم به پایان نمی‌رسد تا اینکه مردی از اهل بیت من حاکم (جهان) می‌شود که نامش از نام من است. او زمین را پر از عدل می کند.”

در این بخش از دنیا پس از ظهور منجی چگونه می شود؟ به یکی از مهم‌ترین سوالات افراد که این است که جهان پس از ظهور چگونه خواهد بود؟ پرداختیم. برای آگاهی بیشتر مقالات قبلی و بعدی را مطالعه نمایید.

منبع:

آینده جهان، رحیم کارگر، نشر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود، ص ۱۴۱ و ۱۴۲ و ۱۴۳

واتساپ
تلگرام
توییتر
پرینت
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

51 + = 61