شهید بهتویی ابراهیمی اتانی

راهنمای مطالعه

شهید مهدوی – شهید بهتویی ابراهیمی اتانی

در این بخش از شهدای مهدوی به زندگی شهید بهتویی ابراهیمی اتانی و سخنان شهید می بردازیم:

نام شهید: بهتویی ابراهیمی اتانی

تاریخ تولد: 5 مرداد 1342

محل تولد: قزوین

تاریخ شهادت: 7 اسفند 1362

محل شهادت: در جزیره مجنون عراق

شهید بهتویی ابراهیمی‌ اتانی، پنجم مرداد ۱۳۴۲، در روستای آتان از توابع شهر قزوین به دنیا آمد. پدرش علی، کشاورز بود و مادرش شرف‌خانم نام داشت.

تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. پاسدار بود. سال ۱۳۶۱ ازدواج کرد. هفتم اسفند ۱۳۶۲، در جزیره مجنون عراق به شهادت رسید. پیکرش مدت‌ها در منطقه بر جا ماند و سال ۱۳۷۷ پس از تفحص در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

سخنانی از شهید بهتویی ابراهیمی اتانی

شهید بهتویی ابراهیمی اتانی
شهید بهتویی ابراهیمی اتانی

خواهرهای عزیزم، نامه‌های پر مهر و محبت و پرمعنای شما به دستم رسید و بسیار خوشحال شدم ولی بعضی جاها مقداری ناراحت کننده بود، ان شاءالله  که ظاهری بود و به خاطر این که من زودتر بیایم.

خواهرهای عزیزم، از لطف شما تشکر می‌کنم ولی این فقط من نیستم که جبهه آمده‌ام و فقط من نیستم که زن دارم و فقط من نیستم که تازه ازدواج کرده‌ام و فقط من نیستم که یکی یکدانه هستم .

خلاصه خواهرهای عزیزم در برابر ناملایمات، یاد خداوند است که آرام بخش دلهاست و شما بایستی در برابر سختی‌ها، رنج‌ها، دشواری‌ها، گرفتاری‌ها، ناراحتی‌ها و دوری‌ها، به یاد خدا باشید و از خداوند بخواهید که اسلام پیروز شود.

این همه نخواهید که من بیایم، مگر نشنیدید که رادیو در رابطه با دزفول و اندیمشک چه گفت؟

آیا انصاف هست که ما ساکت بنشینیم، آیا ساکت ماندن خوب است.

آری عزیزانم، امروز روزی است که خداوند عنایت کرده است تا یزیدی‌ها و حسینی‌ها مشخص شوند.

درست است که مادرم ناراحت است و پدرم ناراحت و زن دارم و شما خواهران عزیز ناراحت و فامیل‌ها هم ناراحت هستند، اما چه کنم که خدا از همه‌ی اینها عزیز است.

دلنوشته شهید برای امام زمان

با درود به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)؛ فرمانده رزمندگان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل.

قسم به لحظه‌ای که گلوله‌ی خصم سینه رزمنده‌ها را می‌شکافد و او بر روی خاک تفیده و داغ جنوب و غرب می‌غلتد و بر لب‌هایش امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را زمزمه می‌کند.

وای بر ما با این اعمال، با وصف این همه اعمال ناپسند که آگاهانه و ناآگاهانه انجام می‌دهیم در انتظار مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نیز هستیم.

فکر بکنیم ببینیم آیا ما از موانع راه مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نیستیم؟

یک انسان، [وقتی] انسان دیگری را دعوت می‌کند، یک سری تدارکات برایش قائل می شود، ما چه چیزی را تدارک دیده‌ایم که از خدا می‌خواهیم که در ظهور مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) تعجیل نماید.

شهید بهتویی ابراهیمی اتانی امام زمان

واتساپ
تلگرام
توییتر
پرینت
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

64 + = 74