انتظارات امام زمان

راهنمای مطالعه

انتظارات امام زمان(عج) از شیعیان چیست؟

در این مقاله به انتظارات امام زمان(عج) از شیعیان می پردازیم:

حضرت مهدی(عج) از اوضاع جهانی و امور شیعیان خود آگاه بوده چنان که خود می فرمایند: «علم ما به اخبار شما احاطه دارد و هیچ چیزی از اخبار شما بر ما پوشیده نیست

امام با توجه به آن آگاهی گسترده، هرگز شیعیان خود را فراموش نمی‌ کند، بلکه در تمام حالات ناظر و حامی آن ها می باشد، چنان که خود آن حضرت در توقیعی به شیخ مفید فرمودند: «از یاری رساندن به شما کوتاهی نکرده، فراموشتان نمی کنیم، و اگر چنین نبود، حتما ناگواری ها بر شما نازل می شد و دشمنان شما را نابود می ساختند.»

چنین امام و ناظر امینی، برای سلامت معنوی و هدایت واقعی رهروان خود سفارشات و همین طور انتظاراتی دارد، که این دستورات و انتظارات امام از سر دوستی و از راه شفقت و دلسوزی است؛ امام مهدی(عج) می فرمایند: «اگر محبت صلاح و خوبی شما در نزد ما نبود و نسبت به شما دلسوز و مهربان نبودیم، شما را مخاطب [گفته های] خود قرار نمی دادیم.»

  • با توجه به این نکات، آنچه در این بخش مورد توجه قرار گرفته است، برخی انتظارات هدایتگر و سعادت آفرینی است که حضرت مهدی(عج) در زمان غیبت خویش از شیعیان و پیروان خود دارد.

انتظارات امام زمان(عج)

دعا کنید خدا مرا از زندان غیبت نجات دهد.

حاج آقااثنی عشری که از مروجین دین و خاندان رسالت می باشند و در تهران سکونت دارند، داستان شنیدنی از مشهد و از بیت آیت‌الله حاج‌آقاحسن قمی نقل کرده و فرموده اند: هرهفته شب های سه شنبه آیت‌الله حاج‌ آقا حسن قمی در منزل خویش مجلس دعا و توسل داشتند و برای سلامتی و فرج امام عصر(عج) دعا می خواندند. به راستی مجلس پرمعنویت و باروحی بود، خودشان با گریه و شور و خلوص وصف ناپذیری دعای توسل را می خواندند و همه را دگرگون می ساختند.

یکی از شب های سه شنبه، پس از مراسم دعا، من در گوشه ای نشسته و غرق در شور و اخلاص بودم که یکی آمد و گفت: آیت‌الله شما را می خواهد.

رفتم دیدم که آقای قمی تنها در اطاق نشسته است.

انتظارات امام زمان عکس دسته گل نرگس در جمکران
انتظارات امام زمان

سلام گفتم و نشستم و فرمودند: «کسی برای من و شما پیامی آورده است.»

نگاه کردم، دیدم جوان خوش چهره و زیبایی آمد و کنار درب ایستاد و رو به آیت‌الله کرد و گفت: «من از طرف حضرت بقیه‌الله‌الاعظم برای شما و آقای اثنی عشری پیام دارم.»

آیت‌الله قمی فرمودند: «بگو پیامت چیست؟»

گفت: «من ماموریت دارم به شما بگویم که حضرت فرمود:

«برو به حاج‌ آقا حسن قمی و اثنی عشری بگو، برای فرج من دعا کنید تا این که خدا مرا از زندان غیبت نجات دهد.»

این جمله را گفت و رفت و من از پی او روان شدم تا بیشتر با او صحبت کنم، اما گویی یک لحظه از نظرم ناپدید شد. دیدم آیت‌الله قمی هم حالش منقلب شد و درگریه و اضطراب است.

در این مقاله به انتظارات امام زمان از شیعیان پرداختیم برای آگاهی بیشتر از انتظارات امام زمان از ما، مقالات بعدی را نیز مطالعه نمایید.

منبع:

محمدیوسفی جمکرانی، کیست مرایاری کند، انتشارات خورشیدهدایت، چاپ سی‌وچهارم۱۳۹۶، ص۲۸-۲۹

واتساپ
تلگرام
توییتر
پرینت
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

+ 26 = 36