آیت‌الله علم‌الهدی: بزرگ‌ترین حرکت به سوی ظهور، استکبارستیزی است

راهنمای مطالعه

مشهد – آیت‌الله علم‌الهدی گفت: امروز سنگلاخ ظهور و فرج بقیه الله، استکبار جهانی است و مبارزه با استکبار در همه عرصه‌ها، راه افتادن به دنبال امام زمان (ع) است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی پیش از ظهر چهارشنبه در اجتماع عظیم «منتظران ظهور» که در میدان شهدای مشهد برگزار شد، ضمن قدردانی از زائران و مجاوران ولایتمدار که در این اجتماع مهدوی حاضر شدند، اظهار کرد: وجود مقدس امام صادق (ع) فرمودند «هرکه از شما بمیرد در حالی که منتظر فرج و ظهور بقیه‌الله باشد، مانند کسی است که در خیمه آن حضرت زندگی می‌کرده»، یعنی انتظار فرج انسان را به مقام و منزلت ملازمت وجود مقدس امام زمان (ع) نائل می‌کند.

وی با بیان این‌که انتظار دو بُعد دارد، ادامه داد: بعد اول انتظار، خواستن فرج و بعد دوم، به راه افتادن به دنبال وجود اقدس امام زمان (ع) است.

انتظار فرج در دو بُعد

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: خواستن امام زمان (ع) بُعد اول انتظار است که خوشبختانه این بعد در همه ما محقق است؛ حالتی که امروز به‌عنوان اجتماع منتظران در این مکان و راهپیمایی دارید، حالت آن بچه‌ای است که به او می‌گویند تو پدر داری، پدرت هم زنده است اما این بچه در تمام دوران بچگی پدر را نمی‌بیند، دوران جوانی و پیری او می‌گذرد و بازهم پدر را نمی‌بیند، آن حالتی که این بچه در تمام این مراحل دارد، در همه ما وجود دارد پس مسئله خواستن، محقق است.

وی با اشاره به نقلی از گریه امام صادق (ع) به‌خاطر دوری یک کودک از امام زمان خود، خاطرنشان کرد: ما الان عمرمان به این حد رسیده اما هنوز امام زمانمان را ندیدم، اگر امام صادق (ع) برای یک بچه شیعه در اطراف مدینه گریان شدند که می‌گوید من امام صادقم را ندیدم، این همه جمعیت آمدند بگویند ما که به اینجا رسیدیم، امام زمانمان را ندیدم، پدران ما هم ندیدند، نکند ما هم همانطور باشیم و امام زمانمان را نبینیم و خاک قبر چشممان را پر کند.

گام دوم انقلاب باید محکم برداشته شود

آیت‌الله علم‌الهدی به بُعد دوم انتظار اشاره کرد و گفت: اینکه ما آقایمان را نمی‌بینیم، مشکل در ما هست، ما نتوانستیم انسان‌ها را آماده کنیم تا آنان نیز مثل ما آقا را بخواهند تا آقا تشریف بیاورند؛ اگر در دنیا کاری کنیم موانع ظهور برداشته شود و دشمنان آقا را براندازی کنیم، تمام جرایم و جنایاتی که سر راه وجود امام ما هست را نابود کنیم، آقا تشریف می‌آوردند.

وی با تأکید بر این‌که انتظار در یک «خواستن» تمام نمی‌شود، تصریح کرد: انتظار در بُعد دومش یعنی راه افتادن به دنبال امام زمان (ع) کامل می‌شود، حجت امام زمان مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اعلام کردند «گام اول انقلاب تشکیل یک نظام اسلامی بود، گام دوم این انقلاب، آماده کردن جهان برای ظهور ولایت عظما وجود اقدس بقیه‌الله هست»، گام دوم انقلاب را باید محکم برداریم.

امام جمعه مشهد مقدس اضافه کرد: بُعد دوم انتظار بعد از خواستن، گام دوم انقلابی است که حجت امام زمان جلوی پای ما گذاشتند؛ برداشتن این گام، مبارزه با هر جنایت، مبارزه با هر فسق و فجوری است که مانع تشریف فرمایی امام زمان هست و نمی‌گذارد آن حضرت تشریف بیاورند.

ایجاد زمینه ظهور با امر به معروف و نهی از منکر

وی با بیان این‌که وقتی عوامل نارضایتی و غضب خدا در جامعه بروز داشته باشد آن هم در جامعه‌ای که حضرت را می‌خواهد، حضرت تشریف نمی‌آورند، ابراز کرد: مسئله امر به معروف و نهی از منکر اگر به‌صورت یک جریان جدی فرهنگی در زندگی ما دربیاید و در مقابل هر منکری مقاومت کنیم، وحشت نکنیم، جو ما را نگیرد و فضاهایی که دشمن برای جامعه و مردم ما می‌سازد، بر ما مسلط نشود، دنبال امام زمان راه افتادیم اما اگر حساب خشنودی دشمن را داشته باشیم و جوسازی‌هایی که دشمن برای ما دارد، بر ما غالب شود و در نهی از منکر قدمی برنداشتیم، این خواستن‌ها به نتیجه نمی‌رسد.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: با وجود خواهران متدینه با ایمان و منتظره ظهور امام زمان و این مردان غیوری که امامشان را می‌خواهند، نباید اجازه دهند در جامعه و نظام ما کشف حجاب صورت بگیرد، شما باید جلوی قضیه را بگیرید و مانع شوید؛ الان که دشمن جوی ساخته که حجاب را حکومتی و اجباری معرفی کند و شخصیت فرهنگی و عظمت انسانی حجاب را از بین ببرد، شما مرد و زنی که امام زمان را می‌خواهید باید در عرصه وارد شوید و با همه قدرت از این مظهر فسق و فجور جلوگیری کنید.

بزرگ‌ترین حرکت به سوی ظهور، استکبارستیزی است

وی با بیان این‌که بزرگ‌ترین حرکت به دنبال امام زمان (ع)، دشمنی با دشمن امام زمان است، گفت: امروز سنگلاخ ظهور و فرج بقیه الله، استکبار جهانی است، مبارزه با استکبار در همه عرصه‌ها و عمدتأ در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی، راه افتادن به دنبال امام زمان (ع) است، اگر بعد دوم انتظار فرج که راه افتادن به دنبال امام زمان است، محقق شد، منتظر فرج بقیه‌الله هستیم.

واتساپ
تلگرام
توییتر
پرینت
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

79 − 75 =